Thursday 29 September 2011

ending of Syawal season

assalamualaikum awak semua
sihatkah awak semua?
hampir sebulan lamanya kita tak bersua
ececeh.. ayat nak kaki novel sajaa
maaflah ye.. i've been very busy lately
since masuk semester baru ni
pelbagai perkara perlu diselesaikan
tinggal tiga semester saja lagii
adehh.. cepatlah habis belajar
ku sudah tidak sabar lagi nihh
hihi apelahh..
semakin hari semakin hampir 
Syawal meninggalkan kita
sedehnyaa 
siapa Syawal??
alahh.. Syawal.. anak jiran belakang rumah tuu
hahaha.. sudah2 lah melalut tu una oii
di akhir2 bulan Syawal ni saya sempat
mengganti semula cuti2 malaysia saya tuu
jadi.. hari ni barulah saya merasa beraya
dah nak habis raya baru 
terhegeh2 nak buat puasa enam
apa pun tak bolehh kau nii hihihi

ehem ehem
(ini isyarat untuk masuk mood terharu)
wahai kawan ku di sana
terima kasihlah ye kawan sebab awak
banyak membantu dan mendorong saya selama ni
waktu saya berduka awak selalu menasihati saya
agar tabah dan kuat hadapi ujianNya
awak adalah seorang insan yang cukup mengenali
siapa sayaa.. pelik juga
dari mana awak dapat tahu tentang 
saya pun saya tak tahu.. hurmm

kawan ouhh kawan
saya mahu awak tahu bahawa saya 
tidak seperti yang awak sangkakan
saya tak buang awak macam orang 
buang sampah merata-rata tuu
tanggapan awak salah sama sekali pakkk
jangan percaya omongan orang dongg
dan kadang kala tak semua apa yang 
kita nampak dengan mata kasar kita dapat
tafsir hati budi seseorang
kenali dulu hati budinya dan kemudian 
barulah kita boleh menilainyaa

awak yang saya hargaii
janganlah berduka dan bersedih lagi
sentiasalah percaya pada janjiNya
jika sesuatu yang ditetapkan untuk awak olehNya
kelak akan menjadi milik awak juga
sentiasalah berdoa supaya hati awak tabah
dan ingat kembali nasihat yang awak beri pada saya
sewaktu saya bermuram durja dahulu kala
(maaflah.. terkeluar ayat zaman nostalgik)

saya sebagai kawan yang menyokong 
awak dari belakang akan sentiasa
ada saat awak perlukan saya.. insyaAllah
jadilah seorang insan yang penuh dengan 
senyuman seperti awak yang saya kenali 
saat pertama kali kita ke siniii
Allah itu sayang akan setiap hambaNya
with lots of love ~ cahaya

2 comments:

panda montel said...

wah wah jiwang die.. hehhe CAHAYA???? ehem ehem hehe

Cik Nurhusna said...

tahu tak siapa cahaya tu wen ? hehe