Monday 25 July 2011

damn pathetic

kadang-kadang saya rasa saya umpama persinggahan buat awak
saat awak perlukan saya awak akan datang 
dan bila tidak.. awak pergi begitu saja..
saya sangat tak faham..
kenapa awak berubah dengan begitu cepat
awak tinggalkan saya terkontang-kanting
saat saya tiada salah apa-apa pada awak
awak cakap ianya suatu dendam
dendam kah awak?
itu semua hanya alasan bagi awak
supaya awak dapat tutup kelemahan dan kesalahan diri awak
mudah bagi awak cari pengganti saya
awak bahagia sedangkan saya..
masih di takuk yang lama
awak cakap jika kita berpisah..
awak akan let go saya secara perlahan
ibarat awak berjalan dan saya ikut berjalan
walaupun saya berada di belakang awak
agar awak dapat lihat saya sama-sama berjalan
tapi.. itu semua kata-kata awak saja
percakapan awak tidak selari dengan tindakan awak
perpisahan kita hanya disebabkan salah faham
dan bila awak tahu perkara sebenar
awak tertekan.. tersepit.. awak sudah silap.. 
silap sebab awak sudah punya pengganti saya
saya tak sangka.. baru seminggu kita berpisah 
tanpa awak tahu cerita yang sebenar
awak sudah terburu-buru dan punya kekasih hati
menyedihkan bukan?
namun.. hingga saat ini saya masih berharap
untuk awak kembali
saya terima siapa awak.. 
malah saya lebih mengenali awak sekarang
saya terima keburukan awak
bodohkah saya? butakah saya?
saya akui saya belum lagi move on
mungkin lambat.. tapi saya tak tahu bila
saya nak awak tahu..
bila saya sudah move on nanti..
saya mungkin tak mengharapkan awak lagi
jika ini takdirNya untuk saya
saya terima..
saya tabah dan kuat hadapi ujianNya
keluarga dan kawan-kawan saya 
adalah ubat saat saya sakit..
Allah itu maha adil.. suatu hari suatu saat
awak akan faham apa yang saya alami
saya akan doakan awak bahagia 
dengan life awak sekarang

3 comments:

Yana Kama said...

Moga Husna kuat dengan dugaan ni..nak suh Husna bersabar pon tak bleh jugak sebab hanya Husna je yang faham sakit yang husna rasa..Allah uji kita, insyaallah lepas ni dia bagi nikmat yang kita tak sangka :D

Cik Nurhusna said...

terima kasih lee yan naa. tp saya tak faham kenapa saya masih harapkan dia dan terima keburukan dia. mungkin ada hikmah =)

jer deepcorepurple said...

feel sorry for you.maybe sis you love him too much.sbb tu sis mcmtu.tp bg sy,you have to move on,maybe die bkn 'mr right' sis kan. so chill lah sis!okay.gud woman will be besides gud guy :D no worries lah sis.you'll be fine :)